8 Haziran 2012 Cuma

LANCİA DELTA



 

Lancia Delta retro bir otomobil mi bu bizim için bir soru işareti! Çünkü bantlara 1999 veda eden ikinci nesil Delta ile tek ortak yanı beş kapılı bir hatchback olması, onun dışında bu otomobil bambaşka bir şeyi anlatıyor. 


Benzersiz tasarım:
Yeni Lancia Delta’nın tasarımı gerçekten benzersiz. Daha ilk gördüğünüzde sıra dışı bir araçla karşı karşıya olduğunuzu anlıyorsunuz. Bir kere araç birçok açıdan bir SUV’a, bazı açılardan da Premium bir station vagon otomobile benziyor.O yüzden ona sıradan bir hatchback gibi bakmak neredeyse imkânsız.  Ayrıca çok ağır başlı ve aynı zamanda şık bir görünüme sahip.
Agresif değil daha çok klâs bir tarzı var diyebilirim. Açıkçası Lancia bu otomobille zenginler kulübüne göz kırpıyor gibi…
4520 mm uzunluğa 1797 mm genişliğe ve 2700 mm dingil mesafesine sahip olan Lancia Delta kompakt sınıftaki birçok otomobile boyutlarıyla fark atıyor.

Bu haliyle orta sınıf ile kompakt sınıf arasında bir yerde konumlandırılması gerekiyor diye düşünüyorum.Boyutlarla orantılı olarak oldukça geniş bir iç hacim sunan Lancia Delta’nın geniş arka koltukları uzun boyluları bile rahat
ettirecek
kadar rahat ve baş mesafesi de yeterli. Üstelik arka koltuklar hareket
ettirilerek diz mesafesi arttırılabiliyor, ama bunun için 465 litrelik bagajdan feragat etmeniz gerekiyor. Çünkü diz mesafesini arttıracağım derseniz bagaj hacmi 380 litreye düşüyor. İtalyan markanın logosu ile uyumlu çizgilere sahip olan göz alıcı ön ızgarası, LED’li aydınlatmalar ve farklı tavan rengi ile Lancia Delta çok zengin ama bir o kadar da mütevazı görünüyor; önemli olan da bu ahengi yakalayabil mek değil mi zaten…  Aracın arka tasarımı biraz garip gelebilir, farklı cam tasarımı ve genel tasarım anlayışıyla uyumlu ama
sıra dışı görünen arka lamba grubu herhangi bir otomobilde rastlayacağınız türden değil.
Lancia Delta’nın içine adım attığınızda dışarıda ne gördüyseniz içeride de onunla karşılaşıyorsunuz. Lancia Delta iç tasarım konusunda övgüyü kesinlikle hak ediyor. Malzeme kalitesi üst düzeyde, tasarım çizgisi etkileyici ama ergonomi zayıf. Yine de otomobilin içine bindiğinizde kendinizi özel 
hissetmek isteyenlerdenseniz şık direksiyon simidi ve okunaklı göstergelerle 
başlayan heyecanınız size keyifli bir yolculuğu sürdürmeniz için gereken enerjiyi fazlasıyla verecektir.Koltuk döşemelerinin renk seçimi ve kalitesi yeterli ama Delta çok daha iyisini hak ediyor.Diğer taraftan kumanda 
düğmelerinin konumu ve işçilik konusunda beklentilerin gerisinde kalan Delta, 
Premium olmak için daha çok çalışacak  gibi görünüyor ama olsun daha yolun 
başında!




Kendinizi özel hissedeceksiniz:  


Açıkçası bu otomobille sürüş yapma fikri bile heyecan verici ve dolayısıyla beklenti yüksek. Tasarım bize ne anlatıyordu? Keyif ve konfor, o zaman sürüş karakteri de bunu desteklemeli değil mi? Delta’nın mühendisleri bu beklentile rin farkında olarak bu otomobili üretmişler. O yüzden sürüş kalitesini arttıracak birçok yeni elektronik yardımcı Delta’da görev yapıyor. Abdolute Handling Sistem (Gelişmiş Sürüş Sitemi) adı verilen bir  paket güvenlik sistemine sahip olan Lancia Delta; bu sistem içinde birbiri ile iletişim halinde çalışan LTF (Virajda kontrol kabiliyetini arttırıyor) ve  TFC (Tork kontrolünü sağlıyor) gibi elektronik yardımcılarla yola çok daha sağlam basıyor.
Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alan Test aracımızda Fiat Grubu’nun 120 HP’lik 1,4 lt turbo-jet motoru görev yapıyor. Bu motor ile görev paylaşımı yapan 6 ileri manüel şanzıman ise ekonomik kullanım ve performans arasında  sıkışıp kalmış gibi görünüyor. 1300 kg ağırlığa sahip olan Lancia Delta’yı rahatlıkla hareket ettiren bu motor ve şanzıman performans beklentilerini karşılıyor. Sürüş kalitesinden ödün vermemek için biraz sert ayarlanmış olan süspansiyonlar sayesinde virajlardan başarı ile çıkan Delta, fazla zorlanmadıkça yoldan çıkacağa benzemiyor.
Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alan delta yaptığımız fren testlerinden de alnının akıyla çıkarak bu konuda da övgümüzü alıyor. Direksiyon sistemini çok da başarılı bulmadığımız Lancia Delta’nın kulağımızda uğuldayan motor sesi ve yüksek hızlarda içeriye alına rüzgâr sesi aracın notunu kırıyor.Başta konfor ve keyif hissi veren böyle bir otomobilde yalıtım çok daha iyi olmalıydı. Her ne kadar göz ardı etsek de Delta daha iyisini hak ediyor diye  düşünmeden edemiyor insan… Diğer taraftan direksiyon ve de koltuk ayarlarını istenen konuma getirmek için biraz çalışmak gerekiyor ki bu da başta söylediğimiz ergonomi ve fonksiyonellikle ilgili sorunların başında geliyor. Bu arada araca alışana kadar hem park ederken hem de manevralarda aracın bitiş noktalarını göremediğiniz için sıkıntı çekebilesiniz ama zamanla buna bağışıklık kazanacaksınız.


 

 

LANCİA DELTA / MOTORLAR

 ÇEVREYE SAYGILI

 6 VİTESLİ ŞANZIMAN KUTUSU İLE HEPSİ 16V TURBO MOTORLAR. GARANTİLİ
YÜKSEK PERFORMANS VE MÜKEMMEL KONFOR. HEPSİ EURO 5, ÇEVREYE
AZAMİ SAYGI GÖSTERİR.

1.4 TURBO-JET 120 HP
FIRE MOTOR SERİSİNİN BİR PARÇASI OLARAK GELİŞTİRİLMİŞ OLUP, DÜŞÜK YAKIT
TÜKETİMİ İLE BİRLİKTE YÜKSEK PERFORMANSIN ELDE EDİLMESİNİ GARANTİ EDEREK
SPORTİFLİĞİ VE TUTUMLULUĞU BİRARAYA GETİRİR.

1.4 Turbo-Jet 120 HP


MOTOR 4,önde aynı hizada ve enine monte edilmiş  
Silindir hacmi
(cm3) 1368
Sıkıştırma oranı 9,8:1
Maksimum güç: CE KW (HP) devir/dakika 88 (120) 5000
Maksimum tork: Nm (kgm) devir/dakika 206 (21) 1750 devir/dakika
Emisyon Euro 5
Besleme MPI elektronik sıralı enjeksiyonlu, sabit geometrili turbo                                                  ŞANZIMAN
Çekiş önden
Vites 6 ileri + geri 6 ileri + geri
Direksiyon kutusu elektrik destekli hidrolik DualdriveTM
Dönüş dairesi çapı (m):
16” /17” lastikler ile 10,6
18” lastikler ile 11,2
FRENLER
Ön disk çapı (mm) 284 x 22 mm (kendinden havalandırmalı)
Arka disk çapı (mm) 251 x 10 mm 251 x 10 mm
SÜSPANSİYONLAR
Ön Bağımsız McPherson tipinde, çift yönlü şok emiciler, sabitleyicili denge kolu              
Arka Torsiyon barla birbirine bağlı tekerler, teleskopik şok emiciler, devrilme önleme kolu



1.4 TURBO MULTIAIR 140 HP START&STOP

GÖZ ALICI PERFORMANS VE ÇEVREYE DUYULAN SAYGI, DİZGİNLENEMEYEN
SÜRÜŞ ZEVKİ. DEVRİM YARATAN EMME VALFİ YÖNETİMİ SİSTEMİ OLAN MULTIAIR,
İYİLEŞTİRİLMİŞ HAVA SİRKÜLASYONU VE YANMA SAĞLAR: DAHA YÜKSEK AZAMİ
GÜÇ VE DAHA ETKİN DÜŞÜK SEVİYE TORKU SAĞLAR. ARAÇ DURDUĞUNDA TÜM
DİĞER GÜVENLİK VE KONFOR CİHAZLARI TAM AKTİF İKEN MOTORU GEÇİCİ
OLARAK KAPATAN START&STOP SİSTEMİ SAYESİNDE YAKIT TÜKETİMİ VE EMİSYON DEĞERLERİ DÜŞER.

 
1.4 Turbo Multiair 140 HP S&S
 
MOTOR: 4,önde aynı hizada ve enine monte edilmiş
Silindir hacmi (cm3) 1368
Sıkıştırma oranı 9,8:1
Maksimum güç: CE KW (HP) devir/dakika: 103 (140) 5000                                                   Maksimum tork: Nm (kgm) devir/dakika: 230 (23,4) 1750 devir/dakika
Emisyon: Euro 5              
Besleme: MPI elektronik sıralı enjeksiyonlu, sabit geometrili turbo turbo           
ŞANZIMAN
Çekiş önden
Vites 6 ileri + geri 6 ileri + geri
Direksiyon kutusu: elektrik destekli hidrolik DualdriveTM
Dönüş dairesi çapı (m):
16” /17” lastikler ile: 10,6
18” lastikler ile: 11,2
FRENLER
Ön disk çapı: 281 x 26 mm (kendinden havalandırmalı)
Arka disk çapı: 251 x 10 mm
SÜSPANSİYONLAR
Ön Bağımsız McPherson tipinde, çift yönlü şok emiciler, sabitleyicili denge kolu kolu          
Arka Torsiyon barla birbirine bağlı tekerler, teleskopik şok emiciler, devrilme önleme kolu


1.6 MULTIJET 120 HP
DAHA SESSİZ VE ÇEVREYİ DAHA AZ KİRLETEN SON NESİL ‘BASINÇLI PÜSKÜRTME’
SİSTEMİ. TÜM DELTA DIZELLER GİBİ DAHA DÜŞÜK EMİSYON İÇİN DPF (DİZEL
PARÇACIK FİLTRESİ) İLE DONATILMIŞTIR. DİREKSİYON SİMİDİ KONTROLLERİ
SAYESİNDE OTOMATİK MODUN KONFORU İLE MANÜEL MODUN EĞLENCESİ
ARASINDAN SEÇİM YAPABİLMENİZİ SAĞLAYAN 6 VİTESLİ SELECTRONIC ŞANZIMAN MEVCUTTUR

 

1.6 Multijet 120 HP / Selectronic
MOTOR: 4,önde aynı hizada ve enine monte edilmiş
Silindir hacmi (cm3): 1598
Sıkıştırma oranı: 16,5:1
Maksimum güç: CE KW (HP) devir/dakika: 88 (120) 4000
Maksimum tork: Nm (kgm) devir/dakika: 300 (31) 1500 devir/dakika
Emisyon: Euro 5
Besleme:
Süper şarj ve değişken geometrili soğutucuya sahip “Common Rail”, turbo elektronik kontrollü, Multijet direkt püskürtme
ŞANZIMAN
Çekiş önden
Vites 6 ileri + geri 6 ileri + geri
Direksiyon kutusu: elektrik destekli hidrolik DualdriveTM
Dönüş dairesi çapı (m):
16” /17” lastikler ile: 10,6
18” lastikler ile: 11,2
FRENLER
Ön disk çapı: 284 x 22 mm (hava soğutmalı)
Arka disk çapı: 251 x 10 mm
SÜSPANSİYONLAR

Ön Bağımsız McPherson tipinde, çift yönlü şok emiciler, sabitleyicili denge kolu              
Arka Torsiyon barla birbirine bağlı tekerler, teleskopik şok emiciler, devrilme önleme kolu


 1.8 Di TURBO-JET 200 HP SPORTRONIC ( tam otomatik)
EŞSİZ HIZLANMA. DOĞRUDAN ENJEKSİYONLU BU EURO 5 MOTORUN ÜRETTİĞİ GÜÇ İLK DEFA DİREKSİYON SİMİDİ KONTROLLERİNE SAHİP 6 VİTESLİ OTOMATİK SIRALI BİR ŞANZIMAN İLE KARŞILANMAKTADIR. AZAMİ ESNEKLİK VE HIZLANMA, DAHA ETKİLEYİCİ MOTOR PERFORMANSI VE SÜRÜŞ ZEVKİ İÇİN.

 
1.8 DI Turbo-Jet 200 HP Sportronic
MOTOR: 4,önde aynı hizada ve enine monte edilmiş
Silindir hacmi (cm3): 1742
Sıkıştırma oranı: 9,5:1
Maksimum güç: CE KW (HP) devir/dakika: 147 (200) 5000
Maksimum tork: Nm (kgm) devir/dakika: 320 (32,6) 1400 devir/dakika
Emisyon: Euro 5
Besleme:
Aydınlatmalı ve turbo şarj elektronik kontrollü direkt enjeksiyon
ŞANZIMAN
Çekiş
önden
Vites 6 ileri + geri 6 ileri + geri
Direksiyon kutusu: elektrik destekli hidrolik DualdriveTM
Dönüş dairesi çapı (m):
16” /17” lastikler ile: 10,6
18” lastikler ile: 11,2
FRENLER
Ön disk çapı: 330 x 28 mm (hava soğutmalı)
Arka disk çapı: 278 x 12 mm
SÜSPANSİYONLAR
Ön: Bağımsız McPherson tipinde, çift yönlü şok emiciler sabitleyici denge kolu
Arka: Torsiyon barla birbirine bağlı tekerlekler, teleskopik şok emiciler, devrilme önleme kolu



 


                                  STANDART DONANIMLAR VE OPSİYONLAR
                                                     TASARIM VE STİL
                        1,4 - 1,6 - 1,8 Motorların GOLD versiyonları için

  •               Led ön farlar ve arka lambalar
  •           Kromajlı ön ızgara ve dış kapı kolları, krom çerçeveli yan camlar
  •           Gövde renkli tampon, gövde renkli dış dikiz aynaları
  •           Karartılı arka yan camlar
  •           Sportif tasarımlı deri direksiyon simidi, vites topuzu ve el freni kolu
  •           Krom kaplı çift egzoz ucu (1,4-1,6 opsiyon 1,8 standart)
  •           16" hafif alaşımlı elegant jant ve 205/55 lastikler (431) (1,4-1,6 için)
  •           17" hafif alaşımlı elegant jant (1) ve 225/45 lastikler (432) ve krom kaplı çift egzoz ucu (1,4-1,6 opsiyon1,8 standart)
  •           Granluce panaromik sunroof ( tüm motorlar için opsiyon)
  •           Metalik veya mika boya ( tüm motorlar için opsiyon)
  •           Krom yan ayna kapakları (1,4-1,6 opsiyon 1,8 için sunulmuyor)
  •  



KONFOR VE FONKSİYONELLİK
GOLD versiyonları için


  • ·  Lancia Code (Immobilizer)
  • · Uzaktan kumandalı merkezi kilit
  • · Follow Me Home
  • · Elektrik kumandalı ve elektrikli katlanabilir ısıtmalı dış dikiz aynaları
  • · Arka cam silecekleri, sürekli ve fasılalı çalışma
  • · Sıkışma önleyicili elektrikli ön ve arka camlar
  • · Dual drive city fonksiyonlu Yükseklik ve derinlik ayarlı elektrikli direksiyon
  • ·  Yol bilgisayarı ve my car sistemi
  • ·  Çift bölgeli otomatik klima
  • ·  Benova derisi ön panel
  • ·  Alcantara&Deri koltuk döşemesi
  • · Arka koltuk havalandırma kanalı ve Koltuk Arkası Cepler
  • · Soğutucu bölmeli ön koltuk kol dayanağı
  • · Bardak taşıyıcı
  • · Yüksekliği ayarlanabilen sürücü ve yolcu koltuğu, Sürücü koltuğu bel ayarı
  • ·  Kaydırılabilen ve sırt açısı ayarlanabilen Üç başlıklı 60/40 katlanabilen kol dayanağı olan şezlong arka koltuklar
  • ·   Tam otomatik vites (sadece 1,8 motor için)
  • · Direksiyondan kumandalı Selectronic vites (sadece 1,6 120 PS dizel motor için)
  • ·  Dizel parçacık filtresi (sadece dizel modellerde)
  • ·  Elektrikli ayarlanabilir ısıtmalı Frau Deri Döşeme koltuklar  (tüm motorlar için opsiyon)
·          Keyif Paketi (1)     (tüm motorlar için opsiyon)
·          Konfor Paket (2)   (tüm motorlar için opsiyon)
·          Tekno Paket        (tüm motorlar için opsiyon)

1-  Keyif paketinin tekno paket ile birlikte alınması zorunludur
2- Konfor paketin tekno paket ile birlikte alınması zorunludur; 4ug kodlu park asistan sisteminde ön ve arka park mesafe sensörleri mevcuttur.        


GÜVENLİK
                                   GOLD versiyonları için
  • ·          ABS+EBD (Elektronik fren güç dağılımı)
  • ·       ESP (Elektronik stabilize programı)
  • ·      ASR (Otomatik çekiş kontrol)
  • ·      Hill holder ( Yokuş yukarı kalkış desteği)
  • ·      HBA (Panik fren destek sistemi)
  • ·      TTC (Tork transfer kontrolü)
  • ·      LTF (Doğrusallaştırıcı tork geri beslemesi)
  • ·     Sürücü ve yolcu hava yastığı ve Ön yan hava yastığı ile Tavan hava yastığı
  • ·   My car sisteminde yolcu ön hava yastığı devre dışı bırakma sistemi
  • ·   Aktif ön başlıklar
  • ·  Arkada ön gergili emniyet kemerleri
  • · Aktif gergili ön emniyet kemerleri ve yük sınırlayıcı
  • · 3 noktadan bağlantılı Isofix
  • · Viraj içini aydınlatan otomatik ön sis farları
  • · Güvenlik paketi   (tüm motorlar için opsiyon)
SES SİSTEMİ
GOLD versiyonları için
· Direksiyondan Kumandalı Müzik sistemi, Radyo-CD + MP3 Çalar
·Blue&Me: Direksiyonda kumandalı bluetooth teknolojisi handsfree kontrolleri, USP portlu MP3 çalar ve SMS okuyucu





DELTA PAKETLER
DELTA KEYİF PAKETİ: TELESKOPİK FAR SİLECEKLERİ + XENON FAR + ÇİFT ANTENLİ RADYO CD ÇALAR + BOSE SES SİSTEMİ
DELTA KONFOR PAKET: REAKTİF SÜSPANSİYON SİSTEMİ + ŞERİT DEĞİŞTİRME İKAZ SİSTEMİ + PARK ASİSTAN SİSTEMİ
DELTA TEKNO PAKET: YAĞMUR SENSÖRÜ + IŞIK SENSÖRÜ + ELECTROMICRO İÇ DİKİZ AYNASI + CRUISE CONTROL
DELTA GÜVENLİK PAKETİ: SÜRÜCÜ DİZ HAVA YASTIĞI + LASTİK BASINÇ KONTROL SİSTEMİ + ARKA PARK MESAFE SENSÖRLERİ




                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder