Tasarım
Alfa Romeo’nun tasarımı yapılırken markanın 500 adet limitli üretilen modeli 8C Competizione’den ilham alınmış. Kaputun üst köşelerinden başlayıp aşağıya inen çizgiler tamponun alt kısmında birleşerek ters bir üçgen oluşturuyor. Bu tasarımın ön kısmında Alfa’nın karakterini vurgulayan ters üçgen radyatör ızgarası bulunuyor. Yuvarlak hatlı farlarında mercek kullanan Mito’nun sis farları tamponun alt köşelerine yerleştirilmiş. Test aracımızın profil görünümünde en çok krom kaplama aynaları ve kapı kolları dikkat çekiyordu. Aracın arka kısmında da markanın spor coupesi 8C’den izler görmek mümkün. Yuvarlak yapılı LED stop lambaları Mito’nun sportifliğinin dışa vurumu olarak karşımıza çıkıyor. Mito’nun 4063 mm’lik uzunluğu Audi A1’den 10,3 cm, MINI Cooper’dan ise tam 34 cm daha fazla.
Mito’nun dinamik tasarımı iç mekanda da devam ediyor. 3 kollu ele iyi oturan direksiyonu ve kolay kontrol edilen butonlarıyla sürücüsünü safkan sürüş zevkine konsantre eden aracın, iç mekan kalitesi Audi A1 ile yarışabilecek düzeyde olmasa da başarılı. Çok başarılı diyemiyoruz çünkü aracın içerisinde kullanılan bazı kumanda elemanlarını Fiat Fiorino’da bile görmek, bu sınıfta araç arayanların pek hoşuna gitmeyecektir. Alüminyum kaplamalarla renklendirilen iç mekanda, konsol üstü kaplamasının rengi opsiyonel olarak değiştirilebiliyor. Kontak açıldığında sona vuran ibrelerin şovundan sonra beliren gösterge panelinin görünürlüğü çok iyi. Bu panelin ortasındaki yol bilgisayarı ekranında, D.N.A sistemi dynamic modtayken turbo basıncını izleyebiliyorsunuz. Siyah rengin hakim olduğu iç mekanda, arkada yolculuk edenler bir miktar bunalabilir. Mito’da sunroof opsiyonu bulunmuyor. 270 litrelik bagaj hacmi sınıfının üst sınırlarında.
Motor
Test aracımız Mito’nun 1.4 litrelik turbo beslemeli motoru Multiair’i kullanıyordu. Multiair motorlarda mekanik supapların yerine elektronik olarak kontrol edilen özel supaplar kullanılmış. Elektrohidrolik supaplar sayesinde yanma odasına giren havayı ayarlayan sistem motorun daha verimli olmasını sağlıyor. Yüzde 10 daha fazla güç ve yüzde 15 daha fazla tork sunan yeni teknoloji, emisyon değerlerini de önemli ölçüde düşürüyor. Mito’da 1.4 Multiair motorun 135 ve 170 hp’lik iki seçeneği sunuluyor. Fiat aktarma organları tarafından geliştirilen TCT otomatik şanzımanla birlikte satılan ünite 5000 d/d’de 135 hp güç, 1750 d/d’de 206 Nm tork üretiyor. 6 kademeli kuru tip çift kavramalı şanzımanla gücünü aktaran motor, 1170 kg boş ağırlığa sahip Mito’yu 100 km/s hıza 8.2 saniyede ulaştırıyor. Mito’nun maksimum hızı 207 km/s. Start&Stop sistemini standart sunan Alfa Romeo Mito testimiz süresince 9,1 lt/100km ortalama yakıt tüketim değeri sundu.
Konfor ve yol tutuş
Mito’nun sert yapılı süspansiyon sistemi yol tutuşa yönelik tasarlanmış. Zaten rakiplerinin içerisinde de yumuşak yapılı araç hiç yok. Mito’da vites kolunun hemen önünden kontrol edilen D.N.A sistemi, dynamic, normal ve all weather olmak üzere üç farklı sürüş modu sunuyor. Dynamic modda aracın gaz ve direksiyon tepkileri hassaslaşırken Q2 elektronik diferansiyel kilidi de sürüşe ağırlığını koyarak ve aracı bir ray üzerinde gibi rahat kullanmanızı sağlıyor. Her mevsim modunda ise patinaj kontrol sistemi çok daha hassas hale geliyor ve aracın yola tutunması arttırılıyor.
Mito’nun rahat ve yan destekleri yeterli koltukları konforlu yolculuklara kapı aralıyor. Araç içerisine sızan az miktarda yol ve motor sesi rahatsız edecek seviyede değil. Arka koltuklarında da iki yolcuyu taşıyabilen Mito’da 4 kişi uzun yolculuklar yapmanız pek tavsiye edilmez. Opsiyonel sunulan BOSE marka ses sistemine sahip test aracımızın içerisinde müzik dinlemek çok keyifliydi.
Güvenlik
2008 yılında EuroNcap çarpışma testine giren Mito 5 yıldız aldı. Mito’da 7 hava yastığı standart sunuluyor.
MİTO MOTORLAR

1.4 Turbopetrol 135 HP MultiAir Start & Stop
Bu motor versiyonu sürüş memnuniyetini en üst düzeye çıkarır, çünkü oldukça düşük yakıt tüketimi ve emisyon ile şaşırtıcı bir performansı garanti eder.Teknik özellikler
Tork: 190 Nm (19.3 Kgm) 4250 rpm Normal’de;
Tork: 230 Nm (21 kgm) 1750 rpm Dinamik’de;
Silindir: 4 sıralı Silindir kapasitesi: 1368 cc;
En yüksek hız km/s: 207;
Kombine yakıt tüketimi: 5.5 l/100 km;
CO2: 126 g/km;
Euro 5.
manüel / TCT otomatik
1.4 Turbopetrol 170 HP MultiAir Start & Stop
Bu motor sıradışı performansı temsil eder. Özel “Quadrifoglio Verde” donanımına sahiptir ve dünyanın dört bir yanında “Alfisti” için en önemli olan tarihi sembollerden birini taşır.
Teknik özellikler
Tork: 230 Nm (23.4 Kgm) 2500 rpm Normal’de;
Tork: 250 Nm (25.5 Kgm) 2500 rpm Dinamik’de;
Silindirler: 4 sıralı; Silindir hacmi: 1.368 cm3; En yüksek hız km/s: 219;
Kombine yakıt tüketimi: 6 l/100 km;
CO2:139 g/Km;
Euro 5.
Teknik özellikler
Tork: 230 Nm (23.4 Kgm) 2500 rpm Normal’de;
Tork: 250 Nm (25.5 Kgm) 2500 rpm Dinamik’de;
Silindirler: 4 sıralı; Silindir hacmi: 1.368 cm3; En yüksek hız km/s: 219;
Kombine yakıt tüketimi: 6 l/100 km;
CO2:139 g/Km;
Euro 5.
1.3 JTDM-2 95HP Start & Stop
Şehir içinde bile çevik bir sürüş sağlayan Start&Stop ve Vites Değiştirme Göstergesine standart olarak sahip bir motor.
Teknik özellikler
Tork: 180 Nm (17.6 Kgm) 1500 rpm Normal’de;
Tork: 200 Nm (19.7 Kgm) 1500 rpm Dinamik’te;
Silindirler: 4 sıralı;
Silindir kapasitesi: 1248 cc;
En yüksek hız km/s: 180;
Kombine yakıt tüketimi: 4.3 l/100 km;
CO2: 112 g/km;
Euro 5.
GÜVENLİK DONANIM
MiTo TCT Distinctive
• Alfa Romeo D.N.A.
• Start & Stop sistemi
• DST (Dynamic Steening Torque)
• VDC (Hilholder, ABS, ASR ve fren desteği MSR+CBC) ve elektronik Q2
• 7 hava yastığı
• Emniyet kemeri uyarı sistemi (SBR)
• Elektrik destekli direksiyon
• Coilover yaylı süspansiyonlar
• Alfa code (immobilizer)
• Manuel klima kontrol sistemi
• Elektrikli ön camlar
• Yükseklik ayarlı ön koltuklar
• Direksiyondan kumandalı radyo CD ve MP3 çalar 6 hoparlör
• Deri direksiyon simidi
• Yüksek çözümlemeli Matrix ekranlı göstergeler
• 16" alaşımlı jantlar (108)
• Elektrikli ayarlanabilir, ısıtmalı yan aynalar
• Led arka farlar
• Chrome line
• Parlak krom ön ve arka far çerçeveleri
• Krom egzoz borusu
• Gövde rengi yan aynalar
• Competizione ön panel
• Competizione kumaş koltuklar
MiTo TCT Sportivo
Distinctive versiyonuna ilave donanım +
Çift
bölgeli otomatik klima
•
Eşya bölmeli ön kol dayama
•
Alüminyum kapı eşik çıtası
•
17" Sport alüminyum alaşımlı jantlar (431)
•
Ön sis farlar
•
Arka spoiler
•
Sportif tampon
•
Beyaz aydınlatmalı göstergeler
•
Sportif kumaş koltuklar
•
Hız sabitleyici
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder