20 Mayıs 2012 Pazar

BMW 1 SERİSİ

BMW 1 SERİSİ' nde 116 İ ve 118 İ olarak iki farklı ürün gamı sunuluyor.  Her iki ürün gamı da 4 silindirli motorlardan oluşuyor. 116 İ'de 1598 cc 136 PS benzinli turbo  ve 1,6 116 PS'lik 4 silindirli  turbo dizel motor sunuluyor. 118 İ'de ise 1598 cc 170 PS benzinli turbo motor mevcut. Bir önceki 1 serisinde standart olarak sunulan altı ileri steeptronic çift kavrama otomatik şanzıman yeni nesil seride yerini opsiyonlu olarak sunulan sekiz ileri steeptronic çift kavrama joystick kollu otomatik şanzımana bırakıyor. joystick kolu beğenmek biraz iyimserlik gerektiriyor, klasik bir vites kolu tasarımı daha şık olabilirdi.  Yeni nesilde dizel motor hariç bütün motorları otomatik vites opsiyonuyla tercih etmek mümkün. Bir önceki nesilde tüketilen yakıt sarfiyatı ise araçların beygir gücü ve tork kuvvetleri arttırılarak düşürülmüş durumda. Önceki nesilde sadece 116 İ 1,6 116 PS'lik 156 Nm tork üreten bir motorla sunuluyordu. 118 İ de ise 2,0 cc 170 PS'lik motor görev yapıyordu. Hasılat açısından 316 İ'deki satışlardan memnun kalmayan firma 1 Serisini yeniliyerek karşımıza getirdi.

 Urban ve Sport donanımları da dahil olmak üzere beş farklı donanım seçeneği ile sunulan Yeni BMW 1 Serisi sınıfındaki tek arkadan itişli otomobil olma özelliği, 1.6 litre Twinpower Turbo motoru ve Eco Pro sürüş modu ile hem ekonomik hem de seri bir otomobil. Standart olarak sunulan ve 4 farklı sürüş moduna imkan veren Dinamik Sürüş Kontrolü  sayesinde, Eco Pro modunda otomobil sizi minimum yakıt tüketimi sağlamanız için bir takım önerilerle yönlendiriyor ve  kaç km tasarruf ettiğinizi gösteriyor. Bunu yine standart olarak sunulan ve otomobil durduğu zaman motoru otomatik olarak durduran Auto Start/Stop sistemi destekliyor. Sport modunda ise gaz tepkisi ve vites geçiş aralıkları sportif sürüşe göre ayarlanıyor ve otomobilin karakteri gözle görülür şekilde değişiyor. Ortalama yakıt tüketimleri ise 100 km’de sadece 5,6 litre. Yakıt tüketiminin önemli derecede düşürülmesinde tek pay motor ve şanzıman ikilisinin değil tabi ki. 1 serisi artık standart sunulan Start&Stop sistemiyle araç durduğunda sıfır yakıt tüketimi ve sıfır egzoz emisyonu ile cebinizle beraber doğayı da koruyor. Sürüş esnasında ekonomi yapmak için ise yine standart sunulan sürüş deneyimi düğmesiyle ECO PRO moduna geçebiliyorsunuz.
 BMW koltuğuna geçip sürüş dinamiklerini test etmemek olmaz. İz genişliği artan modelin 50:50 oranına yakın ağırlık dağılımına sahip olması beklentilerin yükselmesi anlamına geliyordu. Slalom parkurunda aracın limitlerini zorladık ve yol tutuşundaki başarısını, direksiyonun ve frenlerinin hassasiyetini, son olarak da işler sürücünün kontrolünden çıktığında BMW 1 serisinin elektronik yardımcılarının bizi nasıl güvenle yolumuza döndürdüğüne şahit olduk.

 BMW’nin yenilediği kompakt HB modeli 1 serisi EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.

Önden çarpışma testinde 1 serisinin kabini tamamen stabil kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. BMW aynı korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve farklı oturma pozisyonlarında da tekrarladı. Yan çarpışma testinde de mankenlerin vücudunda iyi koruma gözlendi. Defalarca yapılan yan direk çarpışma testinde ise mankenlerin göğüs bölgesinde zayıf koruma olduğu tespit edildi. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise BMW koltukları ortalama koruma sağlayabildi.

1 serisinin en büyük yenilikleri şüphesiz kaputun altında yapılmış. 1.6 litrelik motor TwinPowerTurbo ve direkt enjeksiyon teknolojisi ile giriş versiyon 116i’de 136 hp güç ve 220Nm tork üretilirken, 118i modelinde 170 hp güç ve 250Nm tork üretecek. 
Dizel tutkunları için 1.6 litrelik hacme sahip 116 hp güç üreten 116d’nin yanı sıra 2.0 litrelik  143 hp güç üreten 118d ve 184 hp güç üreten 120d versiyonları da satışa sunulacak. Özellikle 116d’nin ülkemizde vergi avantajı nedeniyle iyi satış rakamları yakalaması bekleniyor. BMW’nin 116d’nin daha düşük tüketimli EfficientDynamics versiyonunu ilerleyen günlerde üreteceği açıklandı. Bu model  km başına 99 gr/km karbondioksit salınımı gerçekleştirecek.
Her versiyonda 6 hızlı manuel vites kutusu standart olan 1 serisinin dizel versiyonlarında da  ileriki dönemde   isteyen müşterileri için opsiyonel olarak 8 kademeli otomatik vites seçeneği sunulacak. .

1 SERİSİNİN FİYATLARI 62.340 TL ile 92.120 TL arası değişmekte.

Modeller;
118i ; 4 silindirli benzinli motor, BMW TwinPowerTurbo teknolojisi
-1, 598 cc, 4800 d/d 170 hp güç
-1500 - 4500 d/d 250Nm tork
-0-100 km/s hızlanması 7.4 saniye
-Maksimum hız 225 km/s
-Tüketim 5.8- 5.9 lt/ 100 km 
-Emisyon134-137 gr/km karbondioksit salınımı
116i ; 4 silindirli benzinle çalışan motor, BMW TwinPowerTurbo teknolojisi
-1598 cc, 4400 d/d 136 hp güç
-1350 – 4300 d/d 220 Nm tork
-0-100 km/s hızlanması 8.5 saniye
-Maksimum hız 210 km/s
-Tüketim 5.5-5.7  lt/ 100 km 
-Emisyon129-132 gr/km karbondioksit salınımı

116d; 4 silindirli dizel motor, BMW TwinPowerTurbo teknolojisi
-1598 cc, 4000 d/d 116 hp güç
-1750 – 2500 d/d 260 Nm tork
-0-100 km/s hızlanması 10.3 saniye
-Maksimum hız 200 km/s
-Tüketim 4.3-4.5  lt/ 100 km
-Emisyon114-117 gr/km karbondioksit salınımı
120d ; 4 silindirli dizel motor, BMW TwinPowerTurbo teknolojisi
-1955 cc, 4000 d/d 184 hp güç
-1750-2750 d/d 380Nm tork
-0-100 km/s hızlanması 7.2 saniye
-Maksimum hız 228 km/s
-Tüketim 4.5-4.6  lt/ 100 km 
-Emisyon119-122 gr/km karbondioksit salınımı
118d ; 4 silindirli dizel motor, BMW TwinPowerTurbo teknolojisi
-1955 cc, 400 d/d 143 hp güç
-1750-2500 d/d 320Nm tork
-0-100 km/s hızlanması 8.9 saniye
-Maksimum hız 212 km/s
-Tüketim 4.4- 4.5  lt/ 100 km 
-Emisyon115-118 gr/km karbondioksit salınımı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder